Nog een week en dan worden de dagen weer langer. Een mooie tijd om terug te zien op het wielerjaar 2011 en wat 2012 mogelijk zal gaan brengen.
Het jaar begonnen met de mountainbike. Eind januari met Alexander in Driebergen gefietst. Ondergrond nog bevroren en daardoor kon je over het parkoers vliegen. Nooit gedacht dat je met een MTB zo snel door een bos kon fietsen. In april heb ik met de buurmannen en zonen een MTB weekeinde georganiseerd in Wychen. Hard fietsen door een bos is één, maar hoe overwin je een steile wortelklim of afdaling? De relatie met het skiën heb ik toen gemaakt. Het gevoel wat ik toen had is vergelijkbaar met het gevoel dat je krijgt als je een zeer moeilijke zwarte piste afmoet. We hadden een goede instructeur die de nodige uitleg gaf en daardoor ging het goed.
In november hadden we een mooie nazomer. In deze periode bijna iedere week een tocht gedaan. Nederland heeft hele mooie stukken natuur. Ik hoop dat we daar als mountainbikers en andere natuurliefhebbers nog lang van mogen genieten.
Ook zijn de nodige uren op de racefiets doorgebracht. Sportief hoogtepunt was de rondreis over alpencols zoals croix de fer, l'Izoard, Galibier en Alp d'huez. Maar ook gezelligheid op de fiets telt, zoals bij witte kruis classic, Joop Zoetemelk classic, Classico Boretti, de hel van twente, maar ook de vaol ouwe.
In totaal tegen de 9 duizend km gefietst. Het voorjaar en najaar waren geweldig!
In 2012 staat ook een mooi programma op de rol. Hoogtepunt zal T4L worden en de voorbereiding daarop. Een trainingsweek in Spanje wordt onderzocht met oud T4L gangers, maar ook tochten die ik in 2011 heb gereden. Ik ben benieuwd hoe de chemie is tussen de leden in de groep die de T4L gaan fietsen. Deze week is een begin gemaakt. Ik heb vertrouwen in dat de T4L wederom een succes zal worden en ik verwacht een mooi en sportief jaar, met veel droog weer in de weekeinden......
Tags:
Permalink Antwoord van Sybren Bakker op 17 December 2011 op 23.28 Ik ben het met Christjan eens dat de T4L in 2012 een hoogetpunt gaat worden. Het wordt mijn eerste keer en iedere minuut die ik vanaf nu fiets zal zijn met in het achterhoofd die geweldige uitdaging.
Ik verheug me er op andere T4L gangers snel te leren kennen. Mogelijk dat we een gezamenlijk programma kunnen maken waarin we samen werken aan de voorbereiding.
Welkom bij
Fietsen voor een goed doel
© 2012 Gemaakt door Barry Rigter.
Verzorgd door